Як пройти співбесіду

 Співбесіда прийому на роботу:

15 помилок

Кращий шлях уникнути помилок — добре підготуватися до співбесіди і знати, які взагалі помилки можливі. Один невірний крок може коштувати вам роботи!

Ви так багато зробили, щоб потрапити на це інтерв’ю. І ось прийшов час обличчям до обличчя зустрітися з роботодавцем. Будь-яка дрібниця може виявитися вирішальною, все має бути під Вашим контролем. Співбесіда — стресова подія для багатьох людей. Адже ви вже не приховані за бездоганним текстом резюме. Ви тепер як на долоні …

Успіх співбесіди часто і полягає в тому, щоб просто не робити дурних помилок. Багато помилок фатальні, проте їх легко уникнути.

670px-hire-a-good-boss-step-5

Ось 15 найбільш частих помилок на співбесідах у роботодавця:

  1. Запізнення.

Приїжджайте на 10-15 хвилин раніше призначеного часу. Попередньо уточніть маршрут і порядок входу в будівлю, поверх, номер офісу і т.д. В крайньому випадку, потрапивши в пробку, обов’язково зателефонуйте і поясніть ситуацію.

  1. Невідповідний одяг і зовнішній вигляд.

Перше враження на співбесіді відбувається в перші 17 секунд. Одягайтеся більш консервативно, ніж зазвичай, в темні тони, чисто й акуратно. Не забудьте про зачіску, зуби, нігті і дезодорант. Тому Ви і приходите на 15 хвилин раніше, щоб зайти в туалет і подивитися на себе в дзеркало. Навіть якщо ви знаєте, що тут дрес-код дозволяє носити джинси, не дозволяйте собі цього. Мінімум оголеного тіла, голих животів, нічого особливо модного, навіть якщо вам всього 20 …

  1. Жування, куріння, похмільний синдром.

Без коментарів.

  1. Не відключити мобільний телефон.

Це демонстрація своєї діловитості в найбільш невідповідний момент. Говорити про свою нинішню роботу (або про особисті справи) під час працевлаштування на нову роботу — вершина неповаги до інтерв’юера.

Вимкніть мобільник ще до того, як увійти в кабінет, а не під час дзвінка!

  1. Скутість і сором’язливість.

Звичайно, Ви нервуєте. Але все-таки ви можете посміхатися? А тримати зоровий контакт? Випромінюйте ентузіазм — це те, що хочуть бачити всі інтерв’юери. Співбесіда при прийомі на роботу — не час для удаваної скромності. Хваліть себе і згадуйте свої подвиги. Це Ваш перший і, можливо, єдиний шанс. Хоча, якщо компанія використовує підбір персоналу методом психозондування від спеціалізованих по кадровій безпеці агенцій, як ось hr-security.ua, вам не вдасться приховати свої недоліки та шкідливі звички.

  1. Незнання компанії-роботодавця.

Співбесіда — не час для запитань типу «Розкажіть мені про Вашу компанію», «Чим Ви займаєтеся?» і т.п. Ви повинні прийти вже підготовленим: знати історію компанії, її продукти та послуги, конкурентів, імена керівників, останні новини ринку …

  1. Незнання своїх сильних (і слабких) якостей.

Відповіді типу «не можу сам себе хвалити» або «про це краще запитати у інших» — не годяться. Інтерв’юер не піде зараз опитувати ваших друзів і начальників. Він, можливо, зробить це пізніше. Якщо ви йому зараз сподобаєтеся. Але поки у нього є тільки Ви. І ви самі повинні будете себе оцінювати і хвалити. Ви ж себе знаєте краще за всіх …

  1. Непідготовленість до інтерв’ю.

Слід знати питання, які зазвичай задають на співбесідах. Підготуйте на них адекватні відповіді з прикладами з практики. Потренуйтеся з кимось з рідних. Нехай вони виступлять в ролі інтерв’юера.

Практикуйтеся.

Підготуйте коротку промову про себе і пам’ятайте її напам’ять. Поясніть роботодавцю, чому Ви — кращий вибір для них. Всі роботодавці хочуть знати це, допоможіть їм самі.

  1. Багатослів’я.

Говорити не по темі, переривати співрозмовника і відповідати на просте питання протягом 15-ти хвилин, — все це дратує інтерв’юера. Якби ви репетирували — ви б цього уникли. Відповідайте по суті, коротко і з прикладами.

Принцип такий: сиди спокійно, уважно слухай, вдумливо відповідай.

Не варто також хизуватися знайомствами з високопоставленими особами і згадувати багато важливих імен. Заочне протеже принижує Вас.

  1. Завищена самооцінка та зарозумілість.

Вас відбирають на роботу і Ви не суперзірка? Тоді не поспішайте вважати себе вже прийнятим і висувати свої умови. Вимоги до кандидата і опис вакансії — от, чим керується менеджер по персоналу, розмовляючи з Вами. Його завдання зрозуміти, наскільки ви підходите компанії. А Ваша задача — показати, наскільки ви всьому цьому відповідаєте. Чим ви можете бути корисні компанії, а не навпаки. І нічого більше при першій зустрічі.

Зараз не Ви вибираєте, Вас вибирають. Це Вас запросили на співбесіду, а не Ви — їх. Продайте себе, а потім вже говоріть про свої побажання. Або відмовтеся, якщо Вам не сподобалася компанія.

Не говоріть про інші варіанти роботи, що Ви зараз розглядаєте.

Ніколи не висувайте які-небудь вимоги під час 1-го співбесіди і до того, як Вам не зробили пропозиції роботи. Спочатку продайте себе в принципі, потім торгуйтеся про ціну.

  1. Не ставити запитання. Або задавати їх занадто багато.

У Вас повинні бути заготовлені кілька запитань про компанію та посади. 3-4 розумних питання, що уточнюють коло обов’язків, завдання, плани, підпорядкованість і т.п .. Цього цілком достатньо для першого разу. Співбесіда — це діалог, а не допит. Але не дошкуляйте рекрутера питаннями про деталі і подробиці…

  1. Не критикуйте колишніх керівників.

І навіть конкурентів. Ви ж не хочете виглядати, як скаржник і ябеда? Співбесіда — не місце для помсти.

Інтерв’юер буде слухати і розуміти, що прийде час, і ви так само уїдливо будете говорити і про їхню компанію. Ваша критика відіб’ється на Вас, а не на тих, кого Ви критикуєте. Навіть якщо хтось несправедливо з Вами вчинив або Ви зненавиділи свого колишнього начальника — не обливайте його брудом. Інтервьер ж не знає всіх обставин справи …

  1. Запитати про зарплату і соцпакет занадто рано.

Зачекайте, можливо, співрозмовник сам торкнеться цієї теми і вам не треба буде її ініціювати. Це слід зробити дуже ввічливо і в самому кінці інтерв’ю. І тільки якщо Ви зрозуміли, що Ваша кандидатура в принципі не відкинута.

  1. Брехня.

Збрехати і прикрасити — дуже заманливо. Але це не працює. По-перше, все таємне стане явним. По-друге, випробувальний термін в будь-якому випадку покаже ваші справжні якості. Тут не всі засоби хороші. Часто чесність — найкраще рішення. Марк Твен говорив: «якщо Ви говорите правду, Ви не повинні нічого пам’ятати». Вони викриють Вас пізніше.

  1. Забути про зворотний зв’язок.

Йдучи, поцікавтеся і домовтеся про подальші взаємні дії. Прийшовши додому, напишіть електронного листа, висловіть вдячність за приділений час і приємну бесіду, висловіть надію на сприятливий результат, повідомте будь-які факти, про які забули або не встигли повідомити під час співбесіди. Зателефонуйте через кілька днів самі, дізнайтеся результат.

Advertisements

Коментарі закрито

%d блогерам подобається це: